Bouw een community- Stappenplan

Je eerste stappen als community builder.
1. Zet een heldere doelstelling neer: Management en directie, creeer samen met de mensen de nieuwe missie en visie.

2. Maak het visueel: Vertaal de missie en visie in een storyboard, presentatie, nieuw logo, aparte website, you name it. In dit stadium doe je er alles aan om de de koers te visualiseren.

3. Vertel jouw verhaal: 
Doelstelling en missie doorvoeren in je huidige communiatie middelen; website, twitter, FB, instagram ect.

4.Positionering werkelijkheid begint van binnenuit: Je medewerkers motiveren en kijken je hoe je samen invulling kunt geven aan het onderwerp.

 5. In kaart brengen van het ecosysteem: Wie zit er allemaal in jouw cirkel, denk aan leveranciers, vakverenigingen, de mensen die bij je werken, de buren die jouw merk kunnen vertegenwoordigen?

6. Activatie van het ecostysteem: 
In gesprek gaan met (nieuwe) partijen die een rol kunnen spelen bij het inwerking zetten van de boodschap. Bijvoorbeeld door het (mode) ROC de ruimte te geven om zijn studenten in te zetten op een evenement. Een vakvereniging die je een platform aanbieden om zich te proleren.

7. Evenementen en activiteiten: Ontwikkelenen en organiseren van nieuwe evenenten die passen bij de branche.
Bekijken van de huidige event kalender en deze een nieuwe (extra) invulling geven.

8. Media
 intern: Motiveren van het ecosysteem als het gaat om het inwerking zetten van de TamTam.
Begeleiden bij het inzetten van FB en social media kanalen.

9.Media extern: Betrekken van bloggers, infuencers bij het thema.

10.Opzetten van de campagne: als het gaat om het binnenhalen van een nieuwe doelgroep.

Bij het activeren en bouwen van het ecosysteem komt meer bij kijken dan de onderstaande 10 stappen. Het geeft echter een induk van de activiteiten waar je rekening mee moet houden
.


Geef een reactie